Sıkça Sorulan Sorular


UZAKTAN EĞİTİM PORTALI HAKINDA MERAK ETTİKLERİNİZ


1.Üniversitemizin 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı  Eğitim Faaliyetlerinin Yürütülmesine İlişkin Esaslar üniversitemiz Senato kurulunca belirlenmiştir. Bilim Kurulu görüşünün ardından YÖK’ün aldığı kararla Rektörlük Servis Dersleri’nin ve İLİTAM Programı bünyesinde verilen derslerin tamamının online yani çevrimiçi yapılabilmesine karar verilmiştir. Bu kapsamada bu dersi alan öğrenciler ALMS’yi kullanarak ilgili derslere erişim sağlayabilmektedirler.

 2. Uzaktan Eğitim Sistemiyle neler yapabilirim?

E-Devlet veya OBS şifreleri ile ALMS’ye giriş yapabilirsiniz. Siirt Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi üzerinden, haftalık ders programında ilan edilen derslere ait ders dokümanlarını takip edebilir, sistemde yer alan canlı derslere girebilir, sistemle ilgili merak ettiklerinizi veya sorularınızı e-posta aracılığıyla sorabilir, duyurulardan eğitimle ilgili tarihlere ulaşabilirsiniz. Dersin eğitmeni ile sanal sınıf üzerinden canlı ders alabilir, canlı sohbet veya e-posta üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

3.Derslerimi Göremiyorum. Neden olabilir?

Kontrolü sağlamak üzere öncelikle hem öğrencilerimizin hem de öğretim elemanlarımızın bakmaları gereken ilk yer Öğrenci Bilgi Sistemi’dir. Öğrenci bilgi sisteminde aldığınız ya da verdiğiniz dersleri görüntüleyebiliyorsanız, Öğrenci Bilgi Sistemi ve Öğrenme Yönetim Sistemi arasındaki bir sonraki veri alışverişinde sonra dersiniz Öğrenme Yönetim Sisteminde görüntülenecektir.

4.Sisteme Hangi Araçlar Üzerinden Erişim Sağlayabilirim?

İnternet bağlantısının olduğu masaüstü veya dizüstü bilgisayarlardan, ipad, telefon gibi cihazlardan erişim sağlanabilir. Aynı zamanda Google Play ve İOS gibi platformlar üzerinden KAMPÜS 365 uygulaması telefonlara indirilmek suretiyle kullanılabilir.

5. Kullanıcı Adım ve Şifrem Nedir?

Kullanıcı adı ve şifreniz OBS (öğrenci bilgi sistemi) sisteminde kullandığınız kullanıcı adı ve şifre ile aynıdır.  Ayrıca E-devlet sistemi ile giriş yapılabilmektedir.

6. ALMS Uzaktan Eğitim Sistemi’nde derslere nasıl girebilirim?

Öğrencilerimiz ve akademisyenlerimiz uzaktan öğretim sistemine https://lms.siirt.edu.tr/almsp adresinde belirtildiği şekilde öğrenci otomasyon kullanıcı adı ve şifresi / akademisyen otomasyon kullanıcı adı ve şifresi veya e-devlet ile erişim sağlanabilmektedir.

7. ALMS Uzaktan Eğitim Sistemi’nde şifremi unutursam ne yapabilirim?

Şifrenizi unuttuğunuzda Uzaktan Eğitim ve Araştırma Merkezimize ait siuzem@siirt.edu.tr adresine mail atarak yardım isteyebilirsiniz.

8. Dersler İzleyemedim, arşivden geriye dönük izleyebilir miyim?

Uzaktan öğretim yoluyla verilen dersler bulut teknolojisi aracılığıyla kesintisiz hizmet veren sunucularda depolanır. Dolayısıyla, uzaktan öğretim yoluyla verilip kayıt altına alınan dersler istenildiği zaman geriye dönük olarak izlenebilir.

9.Dersi veren öğretim elemanı kim? Nasıl iletişime geçebilirim?

Uzaktan öğretim yoluyla verilen her bir ders için ayrı bir öğretim elemanı ataması yapılmaktadır. İlgili öğretim elemanlarının bilgisine hem Öğrenci Bilgi Sisteminden hem de Öğrenme Yönetim Sisteminden ulaşabilirsiniz. Uzaktan öğretim yoluyla ders veren öğretim elemanlarının telefon, adres ve e-posta bilgileri sistemde yer almaktadır.

10. Ara sınav ve Dönem sonu sınavları nasıl yapılacak?

Uzaktan öğretim yoluyla verilen dersler için bir ara sınav, bir de dönem sonu sınavı yapılmaktadır. Ara sınavlar, dönem sonu sınavları ile bütünleme sınavlarının yüz yüze gözetimli olarak yapılması esastır

11. Destek Talebi nasıl oluşturabilirim?

ALMS sistemi üzerinden: Öğrenci ve eğitmenler için sunulan destek birimlerimizden biri ALMS eğitim portalı üzerinde bulunan İletişim Araçları/Yardım Masası destek sistemidir. Bu sistem aracılığıyla öğrenciler yaşadıkları sorunlara veya merak ettiği bilgilere yönelik sorularının cevaplarına bire bir Uzaktan Eğitim biriminde bulunan görevlilere sorabilmekte ve birim tarafından en kısa sürede ve en doğru şekilde cevaba ulaşabilmektedir.

Mail Yoluyla: Öğrenciler ve Öğretim Görevlileri tarafından aynı zamanda Uzaktan Eğitim ve Araştırma Merkezimize ait siuzem@siirt.edu.tr adresine yaşanılan sorunlarla ilgili destek talebi yapılabilir.

Telefon Yoluyla: Aynı zamanda yukarıdaki yöntemlerle sorun çözülemez ise birimimiz görevlilerinin dahili telefonlarının bulunduğu https://uzaktanegitim.siirt.edu.tr/iletisim/form.html adresinden de sorunların çözümü için talep yapılabilir.


ABDULKERİM EVREN
Güncelleme : 2.12.2024 11:18:08