Sık Sorulan Sorular (S.S.S)

T.C.

SİİRT ÜNİVERSİTESİ

2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı

Uzaktan Öğretim Süreci

 

     Üniversitemizin 2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı  Eğitim Faaliyetlerinin Yürütülmesine İlişkin Esaslar üniversitemiz Senato kurulunca belirlenmiştir. Bilim Kurulu görüşünün ardından YÖK’ün aldığı kararla derslerinin yüzde 40’ını online yani çevrimiçi yapabilme yetkisi verilen üniversitemiz, yüz yüze eğitimin yapılabilmesi ve sürdürülebilmesi için gerekli tedbirleri alarak, 2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı eğitim modelini karara bağlamıştır.

 

1. Üniversitemizde 2021-2022 eğitim-öğretim yılında dersler nasıl sürdürülecektir?

Üniversitemiz Ön lisans, Lisans ve Lisansüstü programlarında 2021-2022 eğitim-öğretime ait derslerin servis dersleri dahil olmak üzere en fazla %40’nın uzaktan eğitimle, geriye kalanın yüz yüze eğitimle verilmesine karar verilmiştir. Daha fazla bilgi için Tıklayınız .

 2. Uzaktan Eğitim Sistemiyle neler yapabilirim?

Kullanıcı adı ve şifreniz OBS (öğrenci bilgi sistemi) sisteminde kullandığınız kullanıcı adı ve şifre ile aynıdır. Siirt Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi üzerinden, haftalık ders programında ilan edilen derslere ait ders dokümanlarını takip edebilir, sistemde yer alan canlı derslere girebilir, sistemle ilgili merak ettiklerinizi veya sorularınızı e-posta aracılığıyla sorabilir, duyurulardan eğitimle ilgili tarihlere ulaşabilirsiniz. Dersin eğitmeni ile sanal sınıf üzerinden canlı ders alabilir, canlı sohbet veya e-posta üzerinden iletişime geçebilirsiniz. 

3. Kullanıcı Adım ve Şifrem Nedir?

Kullanıcı adı ve şifreniz OBS (öğrenci bilgi sistemi) sisteminde kullandığınız kullanıcı adı ve şifre ile aynıdır. 

4. ALMS Uzaktan Eğitim Sisteminde derslere nasıl girebilirim?

Öğrencilerimiz ve akademisyenlerimiz uzaktan öğretim sistemine https://lms.siirt.edu.tr/Account/LoginBefore adresinde belirtildiği şekilde öğrenci otomasyon kullanıcı adı ve şifresi / akademisyen otomasyon kullanıcı adı ve şifresi ile erişim sağlanabilmektedir. 

5. ALMS Uzaktan Eğitim Sisteminde şifremi unutursam ne yapabilirim?

Şifrenizi unuttuğunuzda Uzaktan Eğitim ve Araştırma Merkezimize ait siuzem@siirt.edu.tr adresine mail atarak yardım isteyebilirsiniz. 

6. Destek Talebi nasıl oluşturabilirim?

ALMS sistemi üzerinden: Öğrenci ve eğitmenler için sunulan destek birimlerimizden biri ALMS eğitim portalı üzerinde bulunan İletişim Araçları/Yardım Masası destek sistemidir. Bu sistem aracılığıyla öğrenciler yaşadıkları sorunlara veya merak ettiği bilgilere yönelik sorularının cevaplarına birebir Uzaktan Eğitim biriminde bulunan görevlilere sorabilmekte ve birim tarafından en kısa sürede ve en doğru şekilde cevaba ulaşabilmektedir. 

Mail Yoluyla: Öğrenciler ve Öğretim Görevlileri tarafından aynı zamanda Uzaktan Eğitim ve Araştırma Merkezimize ait siuzem@siirt.edu.tr adresine yaşanılan sorunlarla ilgili destek talebi yapılabilir. 

Telefon Yoluyla: Aynı zamanda yukarıdaki yöntemlerle sorun çözülemez ise birimimiz görevlilerinin dahili telefonlarının bulunduğu https://uzaktanegitim.siirt.edu.tr/iletisim/form.html adresinden de sorunların çözümü için talep yapılabilir.

 

 


Öğr. Gör. ABDULHALIK OĞUZ
Güncelleme : 26.05.2022 15:24:50