T.C.
SİİRT ÜNİVERSİTESİ
2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Uzaktan Öğretim Süreci
Üniversitemizin
2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı Eğitim Faaliyetlerinin Yürütülmesine
İlişkin Esaslar üniversitemiz Senato kurulunca belirlenmiştir. Bilim Kurulu
görüşünün ardından YÖK’ün aldığı kararla derslerinin
yüzde 40’ını online yani çevrimiçi yapabilme yetkisi verilen üniversitemiz, yüz
yüze eğitimin yapılabilmesi ve sürdürülebilmesi için gerekli tedbirleri alarak,
2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı eğitim modelini karara bağlamıştır.
1.
Üniversitemizde 2023-2024 eğitim-öğretim yılında dersler nasıl sürdürülecektir?
Üniversitemiz Ön lisans, Lisans ve Lisansüstü programlarında
2023-2024 eğitim-öğretime ait derslerin servis dersleri dahil olmak üzere en
fazla %40’nın uzaktan eğitimle, geriye kalanın yüz yüze eğitimle verilmesine
karar verilmiştir. Daha fazla bilgi için Tıklayınız .
2.
Uzaktan Eğitim Sistemiyle neler yapabilirim?
Kullanıcı adı ve şifreniz OBS (öğrenci bilgi sistemi) sisteminde kullandığınız kullanıcı adı ve şifre ile aynıdır. Siirt Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi üzerinden,
haftalık ders programında ilan edilen derslere ait ders dokümanlarını takip
edebilir, sistemde yer alan canlı derslere girebilir, sistemle ilgili merak
ettiklerinizi veya sorularınızı e-posta aracılığıyla sorabilir, duyurulardan
eğitimle ilgili tarihlere ulaşabilirsiniz. Dersin eğitmeni ile sanal sınıf
üzerinden canlı ders alabilir, canlı sohbet veya e-posta üzerinden iletişime
geçebilirsiniz.
3.
Kullanıcı Adım ve Şifrem Nedir?
Kullanıcı adı
ve şifreniz OBS (öğrenci bilgi sistemi) sisteminde kullandığınız kullanıcı adı
ve şifre ile aynıdır.
4.
ALMS Uzaktan Eğitim Sisteminde derslere nasıl girebilirim?
Öğrencilerimiz ve akademisyenlerimiz uzaktan öğretim
sistemine https://lms.siirt.edu.tr/Account/LoginBefore adresinde
belirtildiği şekilde öğrenci otomasyon kullanıcı adı ve şifresi / akademisyen
otomasyon kullanıcı adı ve şifresi ile erişim sağlanabilmektedir.
5.
ALMS Uzaktan Eğitim Sisteminde şifremi unutursam ne yapabilirim?
Şifrenizi unuttuğunuzda Uzaktan Eğitim ve Araştırma
Merkezimize ait siuzem@siirt.edu.tr adresine mail atarak
yardım isteyebilirsiniz.
6.
Destek Talebi nasıl oluşturabilirim?
ALMS sistemi üzerinden: Öğrenci
ve eğitmenler için sunulan destek birimlerimizden biri ALMS eğitim portalı
üzerinde bulunan İletişim Araçları/Yardım Masası destek sistemidir. Bu sistem
aracılığıyla öğrenciler yaşadıkları sorunlara veya merak ettiği bilgilere
yönelik sorularının cevaplarına birebir Uzaktan Eğitim biriminde bulunan
görevlilere sorabilmekte ve birim tarafından en kısa sürede ve en doğru şekilde
cevaba ulaşabilmektedir.
Mail Yoluyla: Öğrenciler ve
Öğretim Görevlileri tarafından aynı zamanda Uzaktan Eğitim ve Araştırma
Merkezimize ait siuzem@siirt.edu.tr adresine yaşanılan
sorunlarla ilgili destek talebi yapılabilir.
Telefon Yoluyla: Aynı
zamanda yukarıdaki yöntemlerle sorun çözülemez ise birimimiz görevlilerinin
dahili telefonlarının bulunduğu https://uzaktanegitim.siirt.edu.tr/iletisim/form.html adresinden
de sorunların çözümü için talep yapılabilir.